GABBI HäR JAO^^

¦
Tänkte berätta om hästarna jag haft han om lite genom tiderna^^ Låter tråkigt haha xd
 
Först så började jag sköta en häst på ridskolan vid namn Dream Boy men kallas Boss. En ganska lat häst på 15O cm i mkh eller nått sånt, brukade rida han på ridlektionerna ganska ofta och så... Skötte han i kanske 1 år..? Här har ni mej och Boss på 95cm =)
Sen så började jag sköta en shettis på ridskolan vid namn Pella. Skötte inte henne speciellt länge men gillade små ponnys då ( som jag fortfarande gör hehe ), red henne några enstaka gånger ja^^
Pella
Sen då började vi rida shettisen Chivas. Red han en gång i veckan var ( Jag, Sharon & Ester ) och ja fick göra det mästa med han^^ Antagligen bästa tiden i mitt liv.. ♥ Red han i en termin sen växte vi ur han... Minns en gång när jag och Emely ( Hon hade Pella ) så red vi barbacka i stora ridhuset och såklart oseriöst hehe så bockade han av mej 5 gånger på 30 min xD Busig shettis det^^ Ja, vi var långa men vi vägde typ 40kg.
Jag och Chivas
Sen så slutade jag på Pella och vi hade växt ur Chivas, fick 2 små minishettisar ca en termin framöver att ta hand om^^ Riktiga fluffbollar vid namn Lilly & Rose :) Vi borstade på dem ( de var då ca 2 år gamla ) och löshoppade lååågt och bara sprang och så med dem^^ De stod som privathästar på ridskolan.. senare så såldes det.. Haha just ja, vi hade bytt på deras namn hela tiden vi haft hand om dem tills typ sista veckan som Irene ( stallchef typ ) hade kollat ordentligt i deras pass och märk att vi blandat deras namn xd Iaf bilder på dem:
Lilly
Rose
Och sen slutade Sharon rida men jag förtsatte en termin till och det var då vi "hittade" Leroy, en shettis vi kunde bli medryttare på. Vi åkte ut med Clara & Mathilda och provred och sen red vi han i två veckor tills han såldes... Andra delen av bästa delarna i mitt liv.. ♥ Han var en riktigt go ponny, stack men aldrig bockning eller så^^ 
Och JA, vi var långa på han och vi alla var medvetna om det men han var väldigt längd ( och vikt ) bärande och vi vägde fortfarande lite. Bilder på mej och Leroy ( 102cm mkh ) ♥
Och efter Leroy började vi att rida försäljningshästarna med Clara och det är den tredje bästa delen i mitt liv ♥ 
Under sommaren 2012 kom det en oinriden D-ponny vid namn Njord, precis bara hanterad. Sarah började smått med han och poff! så var han "inriden" med ryttare i skritt, trav och galopp. ( Ja.. inridningen gick fort men han tyckte det var kul så.. ). Red han då över hela sommaren och han blev då "min" försäljningsponny eftersom varken Sharon eller Clara gillade han nått speciellt haha xd Att jag fick rida Njord var den fjärde bästa delen i mitt liv ♥ Minns första gången jag hoppade han eller som när han helt plötsligt började vända hemmåt ( 3:åring... xd )
Men men här kommer några bilder på han och mej:
Första gången han reds ute ♥
Några veckor senare
Sista gången på hans rygg ♥
Dagen därpå var ( en onsdag samma vecka skolan börjat ) åkte han till sitt nya hem i Stockholm... ♥
Min prins ♥
AND...... TOASTERS!
 


Julia    •  

du råkar inte ha bilden på justin i din header i full storkel? den är huuuur snygggg som helst :o

Svar: Jo det råkar jag ska jag lägga upp den ? =)
Sharon Eden America Hajny

Julia    •  

Omg ja tack, om det är okej för dig det vill säga?! :D










Kom ihåg mig?