Åsiktsinlägg - Märken

¦
Inspirerad av andra bloggar hehe.
 
Att rida runt i märkessaker eller inte? 
Själv äger jag inget dyrare märke till varken mej eller hästen förutom möjligen JW jackan (Lami-cell hjälmen). För mej spelar det ingen roll om det är märke eller inte. Klar man 'följer strömen' lite alltså i vad om är inne i hästvärlden. Men annars så köper jag nog mest vad jag tycker är snyggt. Och såklart tycker jag att märkes saker är snygga men jag vill sällan lägga för mycket pengar på en märkesgrej (mamma lägger till på en del). Jag dras nog mer mot märkes saker men fastnar jag för ett snyggt billigt schabrak så köper jag det med. Sedan så kanske märkessaker kostar mer men håller bättre och längre..? Men det är ju inte alltid. 
 
Sen det att ett par Animo ridbyxor (t.ex) gör att du rider bättre gör de ju inte men de kanske är bekvämare och istället för att ha ett par dåligt sydda ridbyxor och rida runt obekvämt så kankse du slipper tänka på det och istället fokusera på ridningen istället för vilka ridbyxor du har och hur obekvämt de sitter, så kanske rider du bättre mer ett par dyrare (märkes) ridbyxor..?
 
Men som sagt kvaliten, passformen och hur det ser ut går före märket när jag ska köpa nått ^^
 











Kom ihåg mig?