En bra bild

¦
Vilken bild är bra egentligen? Vilka hästbilder (fotomässigt) lägga upp på en blogg? Hur många?
 
Det första jag kollar på in en hästbild är om hästen är i rätt steg. Felsteg är aldrig snyggt och läggar sällan aldrig upp felstegsbilder. Sedan kollar jag på luften runt ekipaget eller om något är avkapat t.ex öronen på hästen. Tycker även att vinkeln bilden är fottad ur är viktig. Inte nog med det tycker jag hästen ska gå någorlunda snyggt med.
Denna bilden är i felsteg och hästen går inte snyggt alls. 
Denna bilden är inte snygg den heller, hästen ser inget vidare glad ut och min sits är bara konstig. 
Hästen må vara i rätt steg men den går inte snyggt och halva hästen är avkapad.
 
En bra bild enligt mej så går hästen i rätt steg, någorlunda snyggt, inget är avskuret på bilden och bilden är tagen från en normal synvinkel.
Min sits på bilden är inte så bra men hästem är i rätt steg och går bra.
 
Sedan är det många fler saker som t.ex ljuset, skärpan och outfiten.
 
Tycker själv att det är kul med bilder från ridpass så kan sällan bli för många bilder tycker jag!
 
På tal om bilder så är det en tävling på ribban den 11 Maj och vill hemskt gärna fotta men det är dagen efter 1D konsären så vet inte om jag kommer orka.. jaja får se!
 











Kom ihåg mig?