Sedan Ög har jag...

¦
Blivit mer bestämd. Framför allt i hästsamanhang men även utanför 'hästlivet', alltså jag mesar inte lika mycket kring åsiket och runt hästar (marken och på hästryggen) är jag mer tydlig med vad jag vill.
 
✔ Jag har börjat gilla dressyr mer sedan jag började i Ög (antagligen för att det är fritt att rida här och att det är mer dressyr är på ridskolan).
 
✔ Lärt mej hur man rider en häst i form. Alltså det är inte alltid det blir bra men under sommaren 2012 lärde jag mej mycket om hästens form.
 
✔ Blivit mer besatt av hoppning haha. När jag inte hoppat på en vecka så känns det som 10 år x)
 
Jag har lärt mej att lasta (och lasta av).
 
✔ Lärt mej att handsak med unga hästar och till viss del hur man ska börja med deras inridning.
 
✔ Allmänt mycket om hur en sadel sitter rätt på hästen, skor på hästen och verkning och olika bett och dess funktion.
 
Jag har lärt mej att longera och lärt mej om löshoppning.
 
✔ Fått en väldigt bra balans, speciellt barbacka.
 











Kom ihåg mig?