Krossade nerver av en eländig ponnyy

¦ Surprise , Vardag
Haha okej så det gick inte så värts bra idag.. ;)
 
Skolan var chill, klarade en A-övning i redskap och kan nästa stå på huvet haha! Åkte till stallet vid fyra och hoppade på en duktig häst att rida men icke...
 
Ja hon kom till mig i hagen iaf men sen så var hon bara jobbig. Hon var lixom sjukt klängig och buffade på mej heeela tiden när jag gjorde iordning henne och det blev ju så tröttsamt till slut och inte ville hon sluta när jag sa till. Såg att hon hade sin busiga-Soppan blick haha så ja det var ju bara skoj men haha ponnyyyyy
 
Själva passet gick uselt ;) Hon trottsade mig verkligen och kunde inte alls tänka sig att lyda mej det minsta. Hade gramanen men asså på nåt konstigt sätt kunde hon trots att jag höll in den gansk amycket gå med huvet bland molnen... Hon bettede sig som om det var första gången i ridhuset och första gången hon sett en häst gå in genom stalldörren så all hennes uppmärksamhet gick dit. Stundvis kunde hon gå bra med det var typ e bråkdel av passet... Det värsta var nog endå att hon totaltvägrade ställa sig till vänster. TOTALVÄGRADE. Trots jag bara övade på det i 15 min i skritt så tyckte det bara gå värre. Till slut så stog vi på mitten och tränade på att kunna vända nacken/huvet åt olika håll... Tog av gramanen för att se om det hindrade henne men icke.. Fick hon dessutom inte som hon ville eller om hon inte fattade så började hon antingen galoppera eller så skulle hon hoppa runt på bakbena.... Det enda positiva med passet var att hon var pigg och att vi faktist lyckades galoppera hela 2 varv i höger varv haha x) 
Sen så börjar hennes svamp försvinna så det är ju kul iaf... Näej trot hon var dels busig och bara ville trottsa meji idag och att hon måste få ut en massör eller nått för att hon ska blir mjuk i vänster...











Kom ihåg mig?