Lätt pass

¦

Blev ett lätt dressyrpass på gräsängen idag barbacka. De hade klipp gräset där så det var mycket enklare att rida där idag ^^

Iaf så började ponnyn med att vara rädd för nått spöke. Inget där men endå måste hon backa och absolut vägra gå framåt och bara stirra...

Efter det så började jag värma upp i skritt och trav men stora volter och serpentiner så hon skulle bli mjuk och fin. Hon släppte väldigt fint faktisk så tog en länga i skritt med långa tyglar. Sen så är gräset klippt så som en fotbollsplan så de är ljusa ränder och mörkare ränder så jag andvände mej av dem och övade på igångsättningar och tempoväxlingar. Skritt-halt halt-trav trav-halt osv. I början var hon lite seg (allmänt lat) och lite hård i munnen men det blev bättre efter ett tag. Sen så satte hon en jättefin galoppfattning idag! Från lugnt trav till en direkt, lugn och fin galopp! Sen så övade jag även på lite galopp-skritt skritt-galopp osv som gick helt okej. Mindre bra idag var att hon drog sej mot Spirit när jag ville galoppera på en volt. Fick till nån volt i galopp men ja x)

Men jag är väldigt nöjd över henne idag och det kändes verkligen bra, härlig känsla :) Fick en godisbit, puss och kram sedan för att snuttan varit så duktig :)

 











Kom ihåg mig?