Varför vi egentligen rider B-ponny

¦
Har ju redan gjort ett svar på tal om detta men vissa verkade inte får det klart för sej så jag gör ett till försök att få er att förstå.
 
Det första ni bör veta; Zwier är en kraftig och minst sag vikt och längdbärande B-ponny. Vi väger under 50kg och har alla god balans. Vi vet också att vi är förlånga på han.
 
Varför rider ni då han?
Just därför att han behöver det. Vi har en shettis på gården som blev sur, sparkas, bits, rymmer och lägger sig ner med ryttare på ryggen just för att han inte blev tillräckligt omhändertagen. Och sen när Batman då började med allt detta ville inte barnen rida honom längre för de blev rädda för han. Så varför tror ni att vi rider Zwier? Just för att han inte ska bli som Batman. 
 
Jag vill också säga att hans ägare ber oss om att rida han för dotterna "rider" han inte mer än 5 dagar i veckan, 30 minuter i ridhuset varav det är 5 minuter i trav. Denna ponnyn är pigg och behöver ridas ut, få ta en snabb galopp. Och då ska jag tala om för er att han är pigg med oss med, springer på som bara den verkar inte alls bry sej om att vi är förstora på han. 
 
Sen märker vi på han ju om han ogillar att vi rider han. Ett tydligt exempel är igår när Ester (ca 1dm längre än oss, väger lika mycket ungefär) satt upp på han i paddocken. Han visade direkt att han inte gillade det, ville inte skritta och väl när han tog en steg var det i obalans. Ester satt ju av och där med konstaterat att vi faktist kan rida han bra då han lyssnar på våra skänklar och springer på utan minsta obehag. (Vi satte då upp henne just för att se om där var någon skillnad mellan när vi rider och när hon satt på)
 
Jag hoppas ni fått en uppfatting om varför vi rider han och att det är för hans eget bästa. Visst vi är förlånga för han, men som jag skrev så visade han med en längre person att han inte ville och blir det så med oss så kommer vi såklart inte rida han nått mer. Visst vi hade kunnat göra annat som att tömköra osv men han behöver nån som då och då säger till han och rider han ordentligt uppsuttet. 
Och ärligt talat tycker jag inte alls han verkar vara bekymrad över att jag sitter på hans rygg i detta hoppet då han faktist hoppar väldigt bra och jag hänger med i hoppet.
 
Så, vi kommer fortsätta rida han och när han visar att han inte vill att vi rider han nått mer så kommer vi inte göra det :)
Det som är lite roligt är att på en annan sida (dayviwes) så får kommentarer om att vi knappt ser förstora ut på han hah.. Och en sista sak, vi kommer inte svara på kommentarer om han och varför vi rider han nått mer då jag tycker jag gjort det klart och tydligt för er i detta inlägg.
 
Och sen har vi märkt att det är en liten person (samma ip adress) som kommenterat de flesta "eleka" (mer typ störande.. ) kommentarer oh de flesta av er förstår nog så ^^
 
 











Kom ihåg mig?