Dagens ridpass

¦

Red i ridhuset idag och skrittade bara av ute. Böjade med att jag ret Soppan och Gabbi Zwier och sedan bytade vi. Soppan ville inte alls ställa sig i höger så vi satte på inspänningar för att vi tänkte arbeta henne ordentligt, vi har väl inte riktigt ridit ett ordentligt dressyrpass på henne så vi tänkte att vi gör det idag. Det gick bra med inspänningarna men hon ville inte riktigt gå framåt i början men after ett tag fick jag tillochmed något varv i galopp. Efter det så bytade vi så lallade jag runt på Zwier och så skulle Gabbi galoppera vilket gick bra så hon bytade och skulle ta andra varvet men så ville inte Soppan längre så Gabbi dutta till med spöt (dressyr spö) så blev hon lite sur så hon bockade så sa Gabbi till henne en gång till så bockade hon igen så Gabbi trillade av haha. Hon försöker skippa arbetet och så är hon lite busig heh.. Men efter det gick det bra så tillslut skrittade vi av dem ute. Sedan pysslade vi med dem i ca 30 min efter ridpasset och gjorde dem fina hihi












Kom ihåg mig?