3 dagar vila och uteritt i snö

¦
Så ja, hann halv fem bussen med Ester.
 
Snööö i ÖG asså... Kommer till stallet och Clara säger att vi måste rida ut med Narisa för att se hur hon är ute, bara skritta om vi känner för det. Så ja, där pajades min plan om ett dressyrpass i ridhuset. Gjorde iordning hästarna och begav oss ut..
 
Duktiga som vi är glömde vi luvor till ponnysarna och de blåste snö så stackarna fick snö i öronen. Men de brydde sej knappast Fiona om då hon var pigg och tittig. Kunde knappt göra en halvhalt utan att hon gasade på... Omvända signaler typ. Gick in i baken på Narisa haha. Nä men vi kom en bit uppför en lite kulle på grusvägen som för övrigt knappt gick att rida på för all is, kom upp och herre vad det började blåsa! Så vi båda tycket det var dags att vända hemåt. Hade då bara skrittat och vände och skrittade hemmåt.  
 
Strax efter en liten dam och någr buskar på vägen så rider vi ner till åkerkanten med ca 30-40cm hög snö. Ponnyn blir bara piggare och piggare och letar efter något att flippa ur för. Hon har väll tur med sitt sökande för just då kommer det en vit större bil bakifrån. Hon brukar vanligen inte bli rädd för bilar mer än vilja vända sej men idag så kan hon inte hålla sej och börjar takta och småbocka. Narisa blir lite stirrig men de båda lugnar sej. Dock låter jag Fiona trava lite... Narisa kommer upp travandes brevid och Fiona får för en gångs skull resja-lus. Hon gör en minibock som råkar träffa Narisa på baken lite... Narisa hoppar upp och galopperer frammåt. Sen inser Fiona att hon är lång bak. Poff, så flygger hon av i en rad bockar, alltså inte sånna små ibland, utan jag flyger fram på sadeln och hoppas att jag sliper åka av. Hamnar på framvalvet och liggandes på halsen när vi äntligen är framme hos Naris som skrittar lugnt x) Skrittar de sista metrarna bort till stallet och jag rider in i ridhuset.
 
Väl i ridhuset lugnar hon ner sig och kan gå utan att hålla på med sitt huve. Börjar trava lite. Mest på fyrkanten. Men usch vad hon hängde sig i bettet idag. Kändes som jag fick hålla uppe hennse huve innan det skulle falla till marken. Hon var lite ringrostig av sej ( efter dessa 3 dagars vila ) och så men gick endå framåt idag. Själv red jag utan stigbyglar för att öva på att sitta ner i sadeln. Travade ganska mycket och övade på halter och igångsättningar som gick bra. Tog till slut några varv i galopp i ridhuset där ponnyn gick fint frammåt^^
Två bilder från idag!
Redigeringen på bilderna gör dem mörkar än vad det egentligen är^^
 
Imorgn är det sista dagen i skolan innan påsklov! Gör dock ett större spanska test men det borde gå bra.
 
/Gabbi
 











Kom ihåg mig?