Chivas Del 2

¦
Del 1 publicerades för ca 1h sedan. I denna delen skriver jag om hur detr gick till när vi började hyra Chivas och tiden efter det. 
 
Jag skötte han nu sex dagar i veckan. Måndag, Tisdag, Torsdag, Fredag och Lördag. Det kom upp en lapp på anslagstavlan där det stog "Pella, Chivas och Tösen är till uthyrning Måndag, Tisdag och Torsdag. 600kr i månaden för mer info kontakta kontoret" De hyrdes ut för att de slängde av knattarna på knatte lektionerna och behövde några äldre och duktidga som skulle rida dem. Vi nappade direkt. Dock fanns det ett problem. Jag, Gabbi och Ester ville dela på honom. Alltså ha honom var sin dag i veckan. Personalen var lite tveksama men till slut gav de med sig. Vi hyrde honom. Vi var överglada. Han var extremt busig i början, bockade, sprang iväg och bockade änu mer. Vi flög som vantar, haha. Varje dag som gick blev han bättre. Lugnade sig. Vi lärde oss sjukt mycket under Chivas-tiden. Vi fick mycket beröm över vårt arbete med honom. Av både personalen, ridlärarna och föräldrar.  Han började delta i knattelektionerna igen och gissa vad?. Han hade slutat bocka med de små! Allt var perfekt. Sommarlovet kom. Jag hade han på en skötar ridning där vi red för ridskole-chefen. Han gick som en klocka. Vi hoppade ett hinder som bara de "bra" och de med "större" ponnyer fick hoppa, haha, CHivas var en ganska mycket mindre ponny jämnfört me de andra som fick hoppa det. Ett hinder på 50-60cm,ganska högt för Chivas. Men han hoppade det utan problem, hur fint som helst. Vi började sakta men säkert bli för långa för honom. Jag ställde upp i min första tävling med honom. En blåbärshoppning på typ 50 cm. Vi fick 4 fel men vad spelar det för roll? En vit rosset fick vi med hem i alla fall. Efter sommaren när de kommit hem från betet ville stall-chefen att vi skulle hyra han igen men de andra vuxna tyckte vi var för långa. Det var bara att inse att shettis tiden lutade mot sitt slut. Den bästa shettis tiden var slut
 
 
/Sharon











Kom ihåg mig?