Hoppträningen igår

¦
Jag red då med Narisa i början och Sharon red fram Fiona. Testade på att rida upp "bana" eller rättare sagt övningarna. 
Mathilda ( länk ) var som sagt vår tränare för dagen.
 
Började rida fram, var lite krågligt med allt framme i det pyttiga ridhuset + att vi var tre stycken ( de gula krysset var inte uppe ). Tränade på att böja hästen runt oxern, rida lite utan stigbyglar och allmänt vår sits. Jag hade som sagt Narisa och hon tyckte att ljudet utifrån var lite scary + att hon var stark och pigg. Travde fram och sen kom vi på bommarna ( röd, grön upphöjd på ena sidan, röd ). Gick väll sädår, missade alltid sista bommen, dels för att jag inte känner mej så bekväm på hästen än och vill inte riktigt säga åt henne + att hon är stark. Tilllägger även att hennes steg är enorm så jag hamnar jämnt i otakt i traven. Iaf, travade över det lite i båda varven. Sedan så skulle vi öva på avsaktningar med. Och sen galopp. Minns inte rikigt men tror inte jag galopperade över bommarna men är inte helt säker... Sen så tog jag oxern som då var ett kryss och sedan blev det ett rättuppstående på ca 50cm. Hoppar fin, inte så farligt stark som jag trodde hon skulle va! Sedan avslutade jag där med henne.
 
Sharon red lite på Fiona och sen bytade vi. Hoppade kombinationen på bilden ( gula krysset + rosablåa oxern ). Är riktigt nöjd över henne då hon inte vägrade eller sprang förbi nått hinder idag utan skötte sig fint! Hoppade av lite konstigt på oxern någon gång men från att vägra flera gånger förra veckan till dehär är super! + att hon hoppade och klurade ut hur man skulle fixa kombinationen superfint med. Sista gången låg oxern på kanske 50cm. Höger och vänster halva i ridhuset var alltså särskillda övningar och reds inte tillsammans. Lärorik övning och tycker verkligen det är superkul att kunna träna för någon! Tilllägger också att hindrena/bommarna är i färgerna jag ritat upp, färglaggt ridhus! Tackar Mathlida för det :)
Bilder från igår.
Sista bilden så hoppade hon av alldelse för sent och jag var framme med handen och hela mej så min sits blev helt fucked up x) Bild två uppifrån hängde jag inte riktig med x)
 
Träning nästa vecka igen!
 
/Gabbi
 











Kom ihåg mig?