Sämsta och bästa

¦
Eftersom detta ämmnet ploppade upp i mitt huve så ska jag skriva om mitt bästa och sämsta pass.
 
Bästa passet
Ridet på Njord i slutet av sommaren, augusti typ. Eftersom Gina vilade så skulle vi bara rida ut med Njord och Spirit. Sharon ville osså rida så hon fick rida han först på stubben en bit bort. Han var mer eller mindre på dålig humör. Bara tramsade runt med henne och ville konstant hemmåt ( han hade precis börjat med hemmåt-betendet ). Sharon hoppade av och ville inte rida mer så jag satt upp. Medans hon satt och var sur för att det gick så dåligt så fick jag världens bästa pass ridet. Han gick i form i både skritt och trav, lyssnade perfekt och ville helt plötsligt inte alls hemmåt. Den enda gången han någonsin gick i form med mej på ryggen i trav. Minns att jag var sjukt glad efter det passet. Kommer ihåg det starkt och ett av de absolut bästa passen!
 
Massa andra pass har gått bra men detta minns jag sådär speciellt. Minns ochså ett med Dixie, sista gången vi red henne barbacka och sedan en drös med Elles pass med.
Inte bild från det passet dock kanske bara någon dag efter och samma stubb.
 
Sämsta ridpasset
Ett hopp pass på Elle. Hon var fin när jag red fram men sen tog det stop. De som gjorde det så dåligt var att hon gjorde en skruv-bock om hon aldrig inna gjort med mej. Jag blev frukatnsvärt sur på henne, hoppade av, gav henne till Clara och stegade ut ur ridhuset. Svor även på att jag aldrig mer skulle röra henne med mina bara händer, det bröt jag dock. Åkate ca 1 månad senare och än är hon hästen som sat flest spår i hjärtat ( dramatisk Gabbi xp ). Minst sagt speciell.
 
Även här finns det pass som gått åt skogen, här minns jag ett dressyrpass i sommras ridet på Njord i paddocken. Alla ( Clara & Sharon ) gick det också dåligt för den dagen tills alla började skratta av hur dåligt det gick och vad vi hade sagt för saker till hästarna x)
Bilden är från ett hopp pass som gick jättebra, kom över 1.10 mitt höjdrekord.
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?