Fel sida

¦

Båda jag och ponnyn vaknade nog på fel sida idag. Hade ingen lust alls (igen) med skolan. Precis som ponnyn inte hade nån lust att vara själv idag. Gjorde iordning henne uppe i stallet utan nån hästkompis. Gick väll "bra" om man inte räknar att hon var spänd hela tiden och gick, vände och vred på hela sig. Blev nått irriterad på henne.

Det blev något bättre i ridhuset men hon var enormt gnäggig och jobbig. Blev en liten cirkuskonst innan jag satt upp. Lugnade ner sig när jag kommit upp i sadeln. Skrittade och travade fram över en bom. Byggdes om till ett kryss. Hon var inte helt med på noterna i början men sen så tog det fart. Sen efter halva passet blev hon något jobbig igen (tror hon blev trött och orkade inte nått mer) så lyssnade hon inte så bra för skänkeln. Tramsade lite och ville inte gå över mellan en viss sak ugh... Tog ett "bra" språng till sen så travade och skrittad jag av. Släppte ut henne i hagen och hoppade studsmatta med småungarna en stund!












Kom ihåg mig?