Sne sadel-ridning

¦
Tog in Soppis och gjorde iordning henne. Bestämde mej för sadel endå haha. Duches var inne i boxen så hon var lugn och snäll i stallet. Kom ner i ridhuset och skulle sitta upp. Lättare sagt än gjort... Sadeln hade glidit lite åt vänster och sadelgjorden var spänd på mest på båda sidorna. När jag väl kom upp var sadeln sneeee.. Red hella passet lutandes åt vänster.. Riktigt jobbig men men. Red därför inte så länge då det var sjukt jobbig + att jag inte ville galoppera i höger varv då vi lutade innåt och jag var rädd att sadeln skulle vända på sej. I vänster var så övade jag på övergångar som jag blev nöjd över! I höger varv så vill hon inte forma sig alls så försökte ställa henne men det blev nog lite misslyckat då jag var tvungen att luta mej åt yttersidan så hon försod nog inte riktigt. Tog en galopp i nått varv. Red i 30-40 minuter.
 
Sen red jag Spirit. Hon var lite loj i början men sen efter en galopp gick det knappt att få stop på henne! Ja, kul var det att få rida henne igen iaf. Red i ca 40 minuter skulle jag gissa på. Satte på liniment på hennes rygg sen så släppte jag ut henne på gården med Batman!
 
Sen så hade jag gott om tid och eftersom solen var framme och det var varmare än nånsin så gick jag ut i hagen oh gjorde ponnyerna sällskap i solen. Soppan fick flughuvan på sej då jag märkte av en och annan jobbig fluga.. Solade lite sen så blev det för varm så gick in i sadelkammaren och hittade en mindre sadelgjord + bytte till ett mulle-scharak till Soppan hihi. Sopade lite i sadelkammaren sen stacka jag till bussen.
 
När jag kom hem så kände jag mej helt äcklig av vädret och stallet så dushade och allt. Ska nog kolla på Glee nu och blogga om jg kommer på nått bra :)
 
 











Kom ihåg mig?