Surprise 18/5

¦
Varmaste dagen hitentills.
 
Precis som planerat begav jag och Clara (Spirran gick med) oss till paddocken. Jag tog och ledde henne dit med grimsakft så att vi skulle slippa några stegringar. Men det gick huuur bra som helst. Lunkade på vid min sida och kollade bara in lite på trädgården där de höll på att fixa en moppe som lät en del. Kom lungt och fint fram till paddocken och som tur var inga hästar ute dock gnäggade de för fult i stallet men Soppan brydde sej knappt.
 
Hoppade upp efter att hon städigt förflyttade sig men när jag väl kommit upp blev hon som alla andra gånger när vi suttit upp, snäll och lugn. Red nog inte mer än 45 minuter men det blev ganska mycket för henne och hennes kondis. Men det gick super. Tramsade inte alls med mej idag, utan lyssnade på alla hjälper. Idag var hon dessutom framåt. Tanken var ju att jag skulle skutta lite men hon orkade inte så blev mest bommar. Hon taggade fint mot hindret, bra galopp och allt men sen precis innan hindret (kryss 30cm) så går hon över. Red därför över bommar istället och övade på galopp som gick super. Hon tog verkligen i i galoppen och taggde mot bommar haha... Började galoppera så fort jag vände upp mot bommen.. Tokponny.
 
Hon kommer nog bli rolig att hoppa när hon är i kondis! Men kan verkligen inte gått bättre idag, superduper glad över ponnyn! Sen skulle vi hem igen så ledde jag henne igen och det gick jättebra. Hoppas nu hon visat sitt sanna jag och hoppas hon är såhär innerst inne för då kommer hon bli super.
 
Bästa Ester har tagit alla bilder som blev väldigt bra! Hon har verkligen blivit super på att fotta med systemis! Därför får hon en shoutout av mej så kan ni följa henne på instagram : @Powniie
 
Del 1 av bilderna!

Del 2 kommer senare!
 
 











Kom ihåg mig?