Gårdagens dressyrpass

¦
Gårdagens pass då.
 
Red på kvällen och på gräset. Ja, alltså det gick inte dåligt men inte heller som jag tänkt mej. Ponnyn kollade nästan bara på huset med hundjävlen heeela tiden och efter att ha ridit förbi där typ 20 gånger och hon drogs dit heeela tiden fick jag spel på henne. Skärpte sig efter att jag sagt till på skapen dock så gjorde det nog klart för henne.. Ja, inte var det slut med det tråkiga där inte. Hon hade nämlingen ingen lust alls att gå i form.
 
Jaha, förbrede för en höger galopp då. Ställde henne till höger, lutade mej dit och fattade galopp med en övertydlig skänkel i ett hörn på en stor volt. Men hon vill ju inte alls ha en höger galopp idag. Hon vill bara galoppera med vänster. Tror jag gjorde om det ca 5-6 gånger men näej. Jag fick skritta lite på lång tygel annars hade jag nog gått bärsärk.. Efter skrittpausen satte hon (ÄNTLIGEN) rätt galopp. Dessutom var min sits även här kaos och Clara försökte rätta till den men jag är envis och vill hellre sitta som en hösäck..
 
Btw, ifall ni märker så har vi fått outfitbrist så ifall de är totalt omatchat får ni bortse från det haha...
 
Sneak peak från igår!
 











Kom ihåg mig?