Gymnasieval - Tankar

¦
Har aldrig riktigt skrivit ett sånthär inlägg så varför inte nu när jag har som mest att säga. 
 
Jag ÄR skoltrött redan nu, så Bökeberg har alltid varit ett alternativ. Jag vet hur mycket folk vill ha oss där och jag vet hur kul vi skulle ha tillsammans. Eller? 
 
En tjej på DV skrev något liknande (inte så långt men endå) och det har jag faktiskt aldrig ens egnat tanken åt, men nu när alla börjar picka på en, när det inte ens vet/ser hur saker går till så hur kommer det då vara på ett hästgymnasium med enbart proffeisonella "hej jag tar hand om din häst på mitt sätt för jag gillar inte hur du gör" personer så är det faktiskt inte ALLS lockande. Inte ens deras anläggning, tränare eller utbildildning slår detta. 
 
Jag skämtar alltid med Clara om småsaker som att bussen är lite sen, "Hmm jag ska fundra på detta med att gå på Böke" men vi skrattar bara efteråt, för ingen av oss tar det seriöst. Men detta, helt ärligt. Detta är inget jag vill dra med mig i tre år. Absolut inte. 
 
Böke har ett infomöte vi ska gå på, men bara för det betyder det inte att jag inte kommer gå på andra infomöten, eller kanske börja på ett annat gymnasie. 
 
Igårkväll mådde jag inte allts bra efter deras kommentarer. Ni ska veta hur mycket ni sårar en. Ni vet ju själva hur det är. "äch bry dig inte om henne" nej det gör jag inte heller, för ni vet ju fan inte hur det är med hästen. 
 
Så till alla, speciellt hästtjejer, sköt ditt egna så sköter jag mitt egna. Nu kommer inte mitt inlägg ändra på alla hästtjejer men ni kan ju iaf tänka på att själva behandla andra som ni vill bli behandlade. Menar inte att man inte får ha åsikter, eller dela med sig av dem men tänk för fan på hur du formulerar dem, vad du vet om situationen, vad du vet om hästen/ryttaren och framför allt tänkefter först, har du något med saken att göra eller kommer din åsikt att ändra situationen?
 
Detta är väl det mest neggativa med ridgymnasuim och tyvärr är det faktiskt en så pass stor sak som gör att jag överväger att börja där. Säger inte att allt detta kommer från det med Mulan, men jag säger inte heller att sådanahär situationer bara händer en gång. Så jag är faktiskt inte så taggad på Böke längre.
 











Kom ihåg mig?