Lång stalldag

¦
Skyndade mej till stallet och bokstavligen slängde på Mulan hennes träns och tog av henne täcket (hon stog inne) och begav mej ut till grusvägen (stubben brevid).
 
Började med att hon började se osynliga spöken och typ gjorde piruetter i luften och eftersom jag red barbacka så var jag jämt nära på att glida av. Inte blev det bättre på stubben eftersom hon var sjukligt pigg. Kom fram till att jag inte kunde trava idag eftersom hon 1) var pigg och 2) hal och tjock och 3) eftersom jag inte fick stopp på henne sp kom hon in i en ponnytrav som bara gick okontrolerat och jag var påväg att glida av typ 5 gånger. Slutade med att jag nästan bara skrittade och galopperade. Sen tog hon bettet hela tiden så orkade inte ha en dragkampt med henne så tänkte att om jag rider på grusvägen kommer hon ömma lite och inte vara så sjukt pigg. Såklrt hade jag helt fel för hon ömmar inget alls så det gick minst lika fört här...
 
Red i kanske 40-50 minuter sen var jag helt slut och skrittade hem. Möttes av en syn vid hagen och Sarah var och gick med Batman = han hade fått kolik. Sarah var ute och gick med han i evigheter och när vi skulle åka var läget fortfarande inte förbättrat :(
 
Skötte om Mulan lite snabbt och släppte ut henne i hagen. 
 
Soppan tog jag snabbt ut ur boxen och slänge på hennes utrustning. Egentligen hade jag tänkt ta läskiga bonden vägen med Zwiers medryttare och en tjej som idag red Gulla (eftersom Ester inte var här) red på stubben bakom visste jag redan då att Soppan inte skulle vilja lämna dem... Blev att rida på stubben här med då.
 
Värmde upp i skritt och trav på långa tyglar runt hela stubben och tog sedan en kort galopp. Började sedan jobba henne lite i traven på volt på ett annat ställe på stubben (det var skugga på sidan där jag brukar rida). I början var hon motvillig men efter lite övertygelse gick hon superfint! Dessutom höll hon formen länge och i båda varven. Tog sedan en galopp på långa tyglar och sedan en skrittpaus. Övade lite mer på volten i trav och avslutade när det gick bra :) Red i ca 50-60min.
 
In i stallet och hade för en gång skull brottom. Gjorde iordning henne och skulle sedan släppa ut henne i hagen. Jaha, fick själv en stöt som leddes vidare till henne och hon blev skiträdd och slet sig och sprang in i stallet och in i Mulans box. Sen var hon såklart skiträdd för hagen och ville inte alls gå i närheten så Clara fick hjälpa mej.
 
Sen hade vi fruktansvärt brottom till bussen!
Såå, imorgon slutar vi tolv och vid fint väder blir det en längre runda med Soppan och Mulan (båda åker till stallet då). På onsdag rids Mulan av Zwiers medryttare (endast denna onsdagen) sen så rider vi båda resten av dagarna =)
 


Zussi    •  

Vilken fin blogg du har!

Svar: Tack! :)
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?