Pippifågel..hihi

¦
Hade lektion för dotterna först sen så skulle jag själv rida.
 
Gjorde iordning prinsessan som kan stå heeelt själv uppe nu utan att röra en fena medans jag hämtade hennes saker. Gjorde iordning henne och gav mej av till stubben som de red på igår. Den är lite roligare på den stubben för den är 1) längre och 2) kulligare.
 
Påvägen dit tyckte hon dock det var lite läskiga saker. Först ville hon knappt gå fram för att de rörde sig människor på en gård framme så hon skulle bara stå still och glo dit hela tiden. Sen då vid en träddunge på vägen med en liiten sjö mitt i. Jaha, allt är i sin ording precis till vi kommer till början av dungen så ska såklart en fågel börja skrika. Alltså måste nästan varit att den vaktat sitt revir eller nått för den bara började skrika helt förfärligt. Så ponnyn hoppade ut i åkern som tyvärr inte är stubb och taktade och kollade hela tiden åt dungen. Det blev tyst en milisekund sen så kraxade fågeln igen så ponnyn flög upp och travade iväg..
 
Resten av ridturen var hon hemskt tittig och minsta lilla vindpust fick henna att hoppa till.. Sen var hon lite jobbig för hon drog hela tiden hemmåt. Pigg var hon osså och ville bara springa! 
 
Sen pysslade jag om henne en lång stund efter ridpasset min lilla prinsessa ♥
 
 











Kom ihåg mig?