-_-

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
Vet inte vad jag ska skriva om dagens ridpass med Soppan mer än att det gick sämre än sämst.
 
Hon levde upp till sin färg. Brun = bajshäst. Hon lyssnade inte för fem öre och eftersom hon hade gått och blivit smårädd för allt på vägen kunde jag inte få nån kontakt med henne. Hon tvärvägrade att ställa sig i skritten och den har hon aldrig haft problem med. Efter några varv blev det inte bättra så fick spel på henne. Testade lite trav men nej. Efter typ 15 av testande och ingen framgång så orkade jag inte hålla på och travade runt på långa tyglar ett tag och ville få fram henne för skänkeln. Sen hade vi nog båda lugnat oss lite för det gick något bättre efter det. Hon kunde ställa om fort och så lyssnade hon relativt bra för skänkeln. Tog två raksträckor i galopp med långa tyglar, hade inte humör för att jobba med galoppen. Men tror hon var lite överhettad av solen för hon var ganska seg.
 
Sen så bytade jag och Sharon så jag fick Zwier. Red barbacka lite först men sen satte jag på sadel och bara red runt i alla gångarter. Han var som han brukar, snäll fjönt. Sen efter en stund gick vi hem pen ponponsen och så spolade vi av Soppan och tvättade ben och svans. 
 
Ja, sen red Laura men Sharon hade henne idag. Gick in till hästarna i hagen en liten stund och Soppan var jättemysig. Hennes sätt att säga förlåt kanske hehe aja förlät henne. Gosade först med Mira och Vinnie sen så gick jag till Maggie och då kom Soppan och ville ha mig för sig själv hihihi, hon var jättemysig, lät mig pussa henne i huvet överallt och hade sitt huved hängande precis vid magen på mig <3
Här har jag då precis blivit sur på henne och tar mina tarav på långa tyglar varv. Ester har tagit alla bilder!











Kom ihåg mig?