Klumpiga ponny

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
Well, vid två åkte jag till stallet och väl i stallet hände det en del...
 
Gick ut i hagen där Sarah mockade så snackade med henne lite och hon berättade hur jobbig Soppan var när hon alltid ville välta ut skottkärran. Skulle börja rida Zwier lite så tog in han och gjorde snabbt han iordning. Sen red jag barbacka till gräsvägen precis utanför stallet för det är sååå fint där med raps på båda sidorna. Han fick för sig att traska rakt in i rapsfältet en gång och sen fick jag knappt ut han ifrån det x) Annars var han snäll och lugn, red inte speciellt länge max 20 min med mycket skritt. Det härliga var att kunna rida i t-shirt utan att frysa det minsta!
 
Sen påväg hem då ser jag Sarah ta in Soppan och när jag kommer in är hela hennes ben nerblodat... Jahapp, tydligen hade hon fastnat i skottkärran, blivit rädd och sprungit iväg och fått skottkärran bakom sig... Så ett sår på vänster framknä på innersidan fick vi plåstra om. Tur i oturen så var hon varken svullen och hon stödde på benet helt normalt och man kunde pilla på det utan att hon brydde sig. Det tvättades iaf rent och sen fick hon penicillinkräm och blåspray på samt så lindades det med gasbinda och sånt så hon inte ska få in flugor i det. När vi åkte hem stödde hon på benet och gick utan att markera så hoppas det inte blir värre nu...
Sur blir man om Gabbi klappar Mira istället för mig tycker Soppan minsann, plutten.
 
Och sen red jag Cruella som då är den nya hästen. Hon är en nättare D-ponny och ålder vet jag inte. Inte ras för den delen heller men eftersom hon användes till avel hos förra ägaren måste hon vara renrasig endå...Iaf hon är jättesnäll att göra iordning i stallet och så men är det kommer till att sitta upp stöter man på problem. Igår kom Sharon inte upp och då var dom 3 som hjälptes åt att hålla henne stilla... Idag gick det mycket bättre! Övade lite ponnyakuten tips hehe och efter tio min med rundvandring kom jag upp helt själv utan pall! Eftersom hon är ur kondis skrittade jag bara lite så vet inte riktigt hur hon är i ridningen än. Men av det jag kännde måste man ha mjuk hand. Hon trippar gärna iväg lite också och hon ska vara väldigt pigg tydligen. Sen hoppade jag av och hoppade upp igen som också gick bra! Travade 1-2 varv och hon känndes även där fin och sen avslutade jag.
Cruella!
 
Tillslut så... fixade jag och A Maggie och Vinnie. Tanken var ju att Soppan också skulle med men pga hennes klumpighet fick hon vila. Skulle först gå med men eftersom inte Zwier hade gått mycket alls fick han ridas igen hehe denna gången med sadel. Så ja, när Ester kom red vi ut till gräset där vi red runt lite tillsammans. Vinnie tog även sina första riktiga galopper med A! Sen red vi hem och ja, A blev hämtad och vi tog bussen hem. 
 
Har "precis" ätit och nu bloggar jag och nu ska jag kolla GoT!
 


Maja    •  

Superfin blogg ! :) Äntligen hittat en hästblogg värd att följa, har ni gjort designen själva? Superfin i alla fall, likaså de bilder ni har lagt upp :)

Svar: Tack så mycket! Japp designen är egen gjord! :)

Kram
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?