Sommarväder

¦ Stallet , Surprise
Skolan idag var som den brukar va. Fick satans ont i huvet efter lunch, satt ute k solen med några vänner i typ 40min så antar jag blev försolad eller nått.

Iaf så åkte jag till stallet med Ester i världens mest AC-fattiga buss. Var typ genomblöta när vi hoppade av... Aja det var ju helt perfa väder för att rida ut så det gjorde vi. Red ner till gräset varav att jag red barbacka för att mysa till det lite hihi. På vägen mötte vi väll en man som sågade ner grenar från ett träd som hästarna tyckte var något mystiskt men mannen var snäll och pausade när vi red förbi. Själva ridpasset var mest dressyr och så galopp tillsammans. Övade på samma som igår alltså åttvolt och att hon skulle ställa sig mycket. Hon var lite lat idag men det var tydligen Maggie med och vi tror det beror på värmen och att de börjat gå ute dygnet runt. Hon var lite mer tittig idag men vi var ju ute och flaggor blåste och flugor surrade och vad vet jag men massa sånt fåniga hästar måste inspektera. Men i helhet gick det endå bra tycker jag. Tog tre galoppsträckor tillsammans och sen travade vi av och skrittade hem. Hon blev rädd för något så hon hoppade ner i kanten haha men min duktiga balans räddade mig x) Sen fick hästarna blaska i sig sin mat, jag fick torka av bäbisens nerkladdade ansikte och sen ut i hagen igen innan vi stack hem. 
Bild från idag!











Kom ihåg mig?