hopptävling!

¦ Andra Hästar , Kreativt , Stallet , Surprise , Vardag
Jättekul dag, regnade inte under själva tävlingen och allt flöt på bra.
 
Vinnie, 30cm, många fel hihi:
Red fram henne ganska ordentlig och hoppade fram lite. Hon hoppade superfint, kom fint i galopp osv. Väl på banan tänkte jag inte alls på att visa henne hindrena så blev i en "vägran" (typ 3m innan haha) på typ totallt 5 av 7 hinder typ. Hon fnyste åt dom och tyckte de var jätteläskiga som är helt förståeligt när bommarna är blåa med små stjärnor på, vattenmattor och rosa/gröna/blå träbalkar brevid hindrena. Men vi kom över alla efter en närmare titt och jag tycket hon va superduktig! Fick en liten rosett och publiken tyckte hon hade varit både modig och jättegullig! Efter lite avskrittande så släppte jag ut henne i hagen!
 
 
Soppan, 60cm grunden = 0 fel!
Sharon hade ridit fram henne lite åt mig så tog lite galopp samt ett litet skutt sen gick vi in på banan. Visade typ alla hinder för henne sen körde vi igång. Hon hoppade fint, satte väll de flesta avstånden bra. Blev nån snäv sväng där hon saktade av till trav annars var banan i galopp. Hade inte spännt sadelgjorden så sadeln var lite väl långt framme men vi klarade banan felfritt! Fick en liten rosett här med och sen inväntade vi omhoppning.
 
Omhoppningen, 50cm, 4 fel:
Fyra hinder var det här och jag var sist ut av de tre som kommit så långt. Kom bra på första hindret men svängen till hinder två var ganska snäv och jag var lite dålig med vägen så vi kom precis på tunnan (som var hinderstödet) och rev det + bommen. Fick ta om de hindret + de sista hindrena och det gick jättebra. Så allt som allt skötte Soppan sig superbra och så tar jag helt och hållet på mig vägringen! Fick en tredjeplacering och tog ett litet ärevarv sen skrittade jag av henne och släppte ut i hagen!











Kom ihåg mig?