sandfobi

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Skolan idag var kul, mest i stallet och fick en håla på 2,5h så red ut med två från klassen i sommarhagen.
 
Hoppade lite terräng och det var hon bra duktig på, kunde hålla galoppen ganska länge osv. Sen skulle vi ner på stranden och gå i vattnet med hästarna... Men Soppan tvärvägrade att gå ner i sanden. De andra tre hästarna stod redan i vattnet men Soppan ville int ge sig. Hon backade och slängde sig och kikade och ville springa iväg bara för att inte nudda sanden med fossingarna. Bestämde mig för att gå till den andra stranden man kan rida ner i vattnet på, samma sak där. Hon backade in i stenar och rötter och fick panik, en häst gick före men hon skulle absolut inte. Efter tja 30-40 min så fick jag med hjälp av Sharon som ledde (hade såklart testat det innan men då ville hon inte) så fick vi henne att stå med framhovarna på sanden och då satt jag på en halvt livrädd ponny som fnös och fnös och bara glodde på sanden och jag kände på henne hur hon bara längtade tills hon fick sätta hovarna på gräs igen.. Sandfobi här ja!
 
Hade lite si och så och kom hem typ 5 för de va skitlånga bilköer... Har iaf kollat PLL nu, season finale!











Kom ihåg mig?