Extra lång dag

¦ Andra Hästar , Surprise
Sorry för ingen bloggning idag!
 
Iaf vaknade typ vid 10 sen så vid halv tolv så åkte vi till stallet. Några tjejer som skulle rida Zwier följde med idag så vi red ut på gräset och fotade i en ljusgrön outfit! Hon var lite dålig frame för skänkeln men för övrigt gick passet bra. Gjorde ett fint galoppombyte hihi.
 
Sen så åkte tjejerna hem och så kom Clara ganska passande. Vi tog in Lotta och sen fixade vi henne och sen ner och longera henne. Efter några minuter satt jag upp och det gick väldigt mycket bättre på lina! Hon var sur men kunde trava utan att börja kicka. Sen testade vi utan lina och även det gick super. Hon fällde ut med några kickar och bocksprång men i stort sett så var det ett stort steg på vägen!
 
Sen tog vi in lilla Vinnie Jo och så fixade vi henne med sadel och träns. Sen väl i ridhuset bev hon så stimmig att vi fick sadla av och släppa henne, så vi löshoppade henne lite. Det var ju första gången hon gjorde det men hon var jätteduktig! Tog mes stora galoppsteg över men endå! Sen så hängde Sharon lite på henne och så skrittade hon lite med Sharon hängandes på ryggen. Hon är ju bara 3 år så hon är ganska vinglig än så länge men vi nöjde oss där och avslutade.
 
Sist ut för dagen var Athena som jag och Sharon fixade efter att vi ätit lite. Tog henne bara i grimma och grimskaft och sen hängde jag först ett varv på henne och sen satt jag upp. Hon är verkligen supersnäll och beter sej som om hon aldrig gjort nått för! Tog en lite sträcka i trav med och det var inga problem det heller.
 
Nu ska jag sitta och redigera bilder från dagens pass! Så vänta er en massa bilder nu!
Lilla Athena :')
 











Kom ihåg mig?