Sista ridturen på länge

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Åke till stallet vid fyra med Ester och kom bara nån minut innan 6 nya hästar lastades ut ur hästbussen! Hjälpte till att lasta ur och led in i boxarna sen så gjorde jag iordning Zwier och Ester Soppan.
 
Red ut på grusvägen idag med och hela ridturen var dej "ljust" haha vi var överglada. 3 av de nya hästarn hade släppts ut i hagen så både Soppan och Zwier taktade och gick helt snyggt förbi staketet för att visa upp sig haha gulliga. Ridturen gick bra och hästarna höll ett bra tempo. Ester gasade på i galoppen så Zwier gjorde desamma och japp det går fort även fast han är mini, mina ögon tårades och jag red i blindo haha. Red i kanske 40 min sen så fixade vi dom. Batman och Zwier delar ju box nu så alla hästarna får plats i stallet hihi men det funkar super. 
Zwier, jag och hans gula mantel x)
 
Antar att ni vill veta lite om de nya hästarna?
Till höger: Athena är ett än så länge C-ponny sto som ser ut att vara korsning med fjordning men är korsning mellan arab och DSP (dansk sportponny). Hon är jättegullig, ljust gul med svarta ben och vit bläs :') Hon är 5 år och aldrig hanterad och oinriden då. Gått på lösdrift ända till nu!
Till vänster: Magnolia är ett stort Welsh Cob sto som är bäck svart. Hon är ganska stor och Sarah tror hon är överväxt. Hon har ett litet föl i magen med en palomino hingst! Sarah är dock inte säker på att hon ska behålla henne tills fölet kommer. Oinriden men haterad.
Till höger: Vinnie Joe är den yngsta av dom, 3 år. Hanterad men inte inriden. Hon är ett i nuläget maxat B-ponny sto och Welsh av cobtyp och släkt med Soppan! Hon är mörkare fux med lång man.
Till vänster: Raula är ett renrasigt fjordsto på 5 år. Hon har gått med Athena på lösdrift och är varken hanterad eller riden. Hon tvättades och friserades av Sarah idag och stog i stallgången som om hon aldrig gjort nått förr. Supersöt och mysglad!
Till höger: Lotta är en arabkorsning på 9 år. Hon är inriden men har stått i 5 månader. Brun jättesöt D-ponny som verkligen är charmig. Väldigt lugn, gillade henne!
Till vänster: Maggie är en korsning, D-ponny. Brun med bläs och vita strumpor. Även hon har stått i 5 månader. Hon ser mest ridbar ut av dom alla men har förlorat respekten för människan från marken och drar gärna iväg när man ska leda in henne. Hon är hela 14 år!
 
Ja, de var dom! Nu ska jag fixa det sista inför resan imorgon!
 


clara    •  

Du hur går det med vänster o höger...... xd

Svar: Blev det fel? Xdxdxdxd
Sharon Eden America Hajny

Clara    •  

SÄäär... Höger är till höger handen man hälsar med liksooommm dööhhh.. Det lär man sig i typ ettan eller något O.o :***

Svar: Men jag är inte som alla andra och har SVÅRT MED HÖGER OXH VÄNSTERBAJS och jag vill inte vara sådär mainstream och kunna höger OXH vänster xdxdxd :****
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?