Stall nummer #2

¦ Andra Hästar , Surprise
Vid typ kvart i tolv var jag hos Soppan. 
 
Åt först lite nudlar och sen så var Lotta först ut. Vi bad Sarah kolla upp hennes rygg och tydligen hade den bara några spänningar, men absolut inte tillräckligt för att hon ska hålla på som hon gör.. Nu misstänker vi istället att hon bara inte vill blir riden då hon stått i 5 månader... Så jag fixade henne och sen gick vi ner i ridhuset. Hon börjar kicka redan ganska tidigt men så fort man kommer upp i sadeln så går hon några varv i skritt.. Sen så började hon konstar då. Hon ställer sig, stryker öronen bakåt och börjar kicka hej vilt. Varje gång detta uppkom så fick hon sej ett ryt och en snärt på baken. När det kommer till traven är hon som värst för hon tvärvägrar. Om du så ska smacka igång henne eller ja, börjar kicka igen. Fick köra med strategin att håla hennes huve vid molnen (bokstavligt talat) och så skänklade jag och så fort hon började stanna till så var jag där med skänkelt eller spöt. Tillslut tog hon kanske 3-4 små travsteg utan att kicka... Då avslutade vi uppsuttet och så longerade jag henne i alla gångarter!
Här är då lilla söta Lotta... Hon är världens snällaste tills det kommer till ridningen...
 
Sen tog jag en havltimmes paus och värmde mej i sadelkammaren och sen så red jag Soppan. Bestämde mej för att rida barbacka så började värma upp i alla gångarter. Hon känndes väll fin och sökte sig till en lite högre form även fast jag var ute efter en lång och låg.. Jaja sen efter typ halva passet så fick jag lust att hoppa. Det blev först ett litet kryss som vi kom i både trav och galopp på i båda varven. Sen höjde jag till ett lite högre räcke. Meningen var sen att det skulle bli studds men Soppan fattade verklige inte varse sig vi kom snabbt, långsamt, trav galopp utan hon stannade frågandes på andra hindret och då hade jag mätt avstånded flea gånger. Klarade det en gång i vänster varv så då gav jag mej och gjorde det till en kombination med ett galoppsprång och då gick det bättre. Och då kom vi bara i trav och skulle landa i rätt galopp, få ett galoppsprång och sen hoppa av igen som hon klarade helt okej till slut. Och eftersom jag hade med mej en påse morötter övergödde jag henne hihih. Först fick hon bita av en del sen jag en del och så fick hon resten. Tillslut släptes hon ut i hagen igen.
Soppan stog med sin bästis Zwier i ett hörn i hagen så de var svåra att få bra bilder på så på denna bilden ser ni Maggie! 
 
Åter igen chillpaus och sen kom Laura och red Batman. Sen skulle de hem till oss efteråt så blev körd hem. Hemma åt vi man först sen lekte vi jääättelånge med lillan. Tyvärr strax inna dom skulle åka blev hon magsjuk :( Så får se om jag smittas och nog med att jag varit i närheten av henne halva dagen delade vi på en kaka... Jaja, kollade upp inkuberingstiden till magsjuka och om den inte kommer till tisdag-onsdag borde jag vara frisk! Känner inget nu, nån timma senare så får hoppas att de förblir så.. Till henne så önskar jeg en krya på dej något ♥
 


Annika    •  

Så fina bilder :)

Svar: tack! :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?