Svansekyr

¦ Andra Hästar , Surprise
För Soppans del började dagen med frisering. Skulle kamma igenom hennes svans men den var så hemskt jordig och skitig så jag bestämde mej för att tvätta den ordentligt och Ester hjälpte mig. Fick typ byta vatten 5 gånger och så shamponerade vi den noga så all smutts försvann och sköljde ur. Sen fick benen sig en omgång med vatten och hovskägg och kronränder klipptes. Smörjde in hovarna med hovfett osså. Sen så klippten vi av dör var nackstycket sitter och jämnade till pannluggen och klippte öronhår. Ni skulle sett vilken prinsessa hon var, hon gillar allt att bli ompysslad :')
 
Sen så var hon tillräckligt fin för att ridas i grimma och tyglar barbacka. Red med två dressyrspön i vardera hand och med långa tyglar och försökte öva på olika hjälper. Värmde upp i alla gångarter och sen så tog jag små skutt över nått litet hinder men hon hoppade ganska dåligt och vägrade ovanligt mycket... För övrigt segare än vanligt. Men inte alltid kan det gå bra väll?
 
Efter Soppans tur var det Athena. Fixade henne och tränsade och sadlade. Det är bara andra gången hon har bett ju så hon fifflade runt med det i munnen hela tiden fast det är helt förståeligt. I ridhuset satt jag upp så ledde Ester mig först en bit. Hon blev rädd nån gång och sprang iväg men sen så var det inget mer med det. Gick över en bom med men fick hon senare välja så valde hon att inte gå över den. Hon var liite mer envis idag och stannade till ibalnd och kollade runt men la man till skänkel och "gungade till" med sätet lite gick hon fram. Sen släppte Ester men fick gå brevid för jag kunde inte styra henne. Hon reagerade på tygeltag sen mot slutet dock! Skrittade bara idag för allt med bettet och svänga var nytt.
Duktiga bebishestis idag!
 
Sen så red dottern Zwier lite och jag med för den delen och sen lekte vi med my little ponys inne innan vi stack hem!











Kom ihåg mig?