Snöoväder

¦ Stallet , Surprise
Åkte till stallet själv då Ester osså är sjuk.

Iaf, krossade isen på hästarnas vatten och sen tog jag in alla i sina boxar. Endast fyra små ponnysar nu ju x)
Sen så fixade jag Soppan, la på fleece täcke då vi skulle värma upp med det. I ridhuset så var det lite snö i kanten på vissa ställen så gick och visade det till henne först. Skrittade och travade fram med täcket på och hon var framåt och pigg. Tog av täcket för att börja jobba fast så blir all snö i ridhuset megaläskig så hon slänger sig åt alla håll och fnyser.  Tillslut lyckas hon trippa förbi den största högen. Började jobba med en väldigt pigg häst som vänligen bara hade en sak i huvet idag - fart. Värmde upp med tempoväxlingar, volter och övergångar i alla gångarter. Hon var med på noterna men väldigt pigg och rusade iväg i galoppen. På schemat (som vi lyckats följa hitentills yey) stog det markarbete. Tog en skrittpaus efter att ha värmt upp i 30 minuter och sen plockade jag fram lite bommar. 

Tre bommar fick ligga i en solfjäder på medellinjen mer mot A sidan av ridhuset och två fick ligga på höger sida om solfjädern med 2 galoppsprång mellan och så var de förhöjda på vars en sida.

Började skritta lite över solfjädern och i början så släpade hon mest benen efter sig och var okonsentrerad. Sen travade jag över de två förhöjda bommarna och det tyckte hon var kul så hon drog på och även här var hon okoncentrerad så det blev fel. Övade på solfjädern mest i trav och försökte få henne lugn och koncentrerad. Det gick verkligen bättre och bättre och allra sista gången så blev det jättebra! Sen så galopperade vi över de två förhöjda bommarna från båda hållen (solfjädern övade vi såklart osså från båda hållen) och hon tyckte det var kul och gasade lite. Hon var lite slapp med benen i galoppen först men det blev mycket bättre till slutet. Efter att det gått så bra var jag nöjd och travade och skrittade av. Red i ca 50 min och tyckte verkligen det var ett super pass, kunde inte gått bättre!
Paket ponny hihi :)


Icka    •  

Super söt!










Kom ihåg mig?