Stallet

¦ Andra Hästar , Surprise
Orkar inte blogga så värst mycket så får bli lite snabbt. Har då inte ridit på hela 4 dagar och inte hoppat på typ mer än en vecka. Just därför ville jag hoppa, smart som jag är. Ponnyn skötte sig super men min sits var ju kaos. Verkligen inget stämde med min sits i hoppningen och efter några språng fick det duga. Hon var annars väldigt stark idag och svår att samla och ville mest bara springa iväg, fast på hopphumör var hon inte direkt. Lite seg sådär. Hoppade mest i trav då Clara sagt att de ska va bra och bygga muskler så det gjorde vi mest. På slutet arbetade jag på att få henne ställd, lugn och med tempo gå på en volt och över en bom och det gick jättebra i båda varven så efter det avslutade vi!
Hade verkligen jättejättesvårt att komma tillbaka i sadeln i nerförsprånget (eller vad det nu heter) men hur mycket jag än kämpade blev det dåligt...

Sen så red Ester Passoa som även hon tog sina första skutt med ryttare på ryggen! Hon gick mest över och hoppade bara en gång haha men ni vet unghästar. Hon fick iaf massa beröm och godis efteråt.


Klara    •  

Men om du tycker att din sits är hemsk är det inte bäst att ta hjälp av en tränare så du får ordning på den.
Bara ett tips :)
Fin blogg och fina bilder :)

Svar: Lite svårt att få ut tränare och dessutom har vi inga bra platser att träna på och har ingen som kan köra oss heller. Man måste inte heller ha tränare för att bli bättre, har klarat mig riktigt bra utan en. Sa dessutom att det inte blev bra denna gången inta att den sög hela tiden. Läs ordentligt :)
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?