i don't need to wonder at all

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
idag har varit en varm och ehlt underbar dag! 
 
josse hänkade till stallet för att rida vinnie och vi alla tog 12 bussen. red ut på vinnie (josse red henne först) och soppan som sharon red först och jag fotade. det var dasevarmt men smtur fanns det lite skugga att sitta i när man fotade.
 
sen ville josse se mig rida vinnie (eftersom jag ridit henne mest) och det gick jättebra. hon var framåt och lyssnade fint på alla mina hjälper. hon fattade galopp när jag gav henne skänkeln dock gasar hon ganska mycket i början men inte så man tappar kontrollen och man får stopp på henne när man ber henne om det. efter att jag ridit henne fick hon vila och beta när jag red soppan.
 
soppan var bara helt perfekt idag. trotts värmen skötte hon sig exemplariskt. hon var mjuk och man fingrade bara lite så jobbade hon på jättefint. ibland blev hon lite stark i yttersidan men det var inget större att haka upp sig på. galoppen var hon lite småstel i och svår att få rund men tyckte endå hon försökte så gott hon kunde nu när hon har lite sämre kondis och är lite sommatjock. red henne kanske 30 minuter sen så red vi hemåt i värmen.
 
spolade båda hästarna och sen fick de komma ut i hagen och träffa sin nya hästkompis som flyttat in med dom! en maxad b-ponny som heter elliot. var inga problem förutom att han fick sig en lite smäll från soppan men den träffade nog knappt för han var hur glad som helst sen.
 
tog in jessie när clara tog in spirit och så skulle vi rida i paddocken. var ju första gången jag red jessie och hon var väll snäll. blev ganska rädd för en hund (när den gick förbi utanför paddocken..) men annars jobbade hon på bra för det mesta. lite nyfiken på omgivningen och nått gnägg men annars så verkade hon nöjd. red mest i skritt och lite trav i kanske 30 min max och sen gick jag upp och fixade henne. hon fick osså sig en dusch innan hon fick tralla ut i hagen!
 
sen hade vi ganska mycket tid över och alla var hungriga så camilla i stallet erbjöd sig att köra oss till pizzerian i byn! åt tre pizzor tillsammans och sen köpte vi glass när vi skulle hem. allmänt trevlig och rolig dag med mycket skratt!
jag och jessie idag! fick korta lädrena typ 6-7 hål haha! hon kändes dock inte så stor men hennes steg var sååå stort, heeeelt annorlunda jämfört med soppan.
 











Kom ihåg mig?