sötaste ponnyn i världen

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
Åkte till stallet med Clara och red Soppan först i paddocken.
 
Hon var ganska skitig igen så tog ett tag att få henne hyfsat ren. När jag var klar gick jag ner i paddocken. Clara fick skritta fram och så plockade jag fram lite hinder. Soppan har ju vilat 4-5 dagar nu så hon var lite ringrostig precis som jag. Något seg lite hela tiden men tyckte iaf hoppningen var kul. Hon var ganska stel idag och försökte göra mitt bästa till att få henne rund men det gick väll inte sådär jättebra. Hoppningen gick väll sådär idag Hon vägrade ju inget men hon hoppade av så sjukt tidigt. Hoppade lite i trav fösrt och lite på volt men sen körde jag bara på en oxer på ca 80cm. Problemet var väll att jag inte kunde klämma in ett till galoppsprång innan avtramp men jag kunde inte rida ihop henne mer heller. Slutade med att vi testade lite olika och tror det mest handlade om att jag inte fick ihop henne och gjorde för dåliga svängar. Men hon hoppade helt ok. Travade av och sen fick Clara skritta av henne igen så plockade jag undan. Clara fotade mig när jag red så kommer bilder snart!
 
Fixade henne och sen släpptes hon ut och så tog vi in Vinnie (som var jätteduktig på att bli fångad i hagen idag) och Spirit. Det vill säga att Soppan blev själv i hagen med Elliot (Jessie har ju åkt nu med Ester till sommarstugan). Lite hjärtskärande gnäggningar med jämna mellanrum och en lite ponny som stod på kullen och såg efter sima hästkompisar tills de kom tillbaka igen. I ridningen idag var Vinnie osså jätteduktig. Red barbacka i paddocken, inte för att jag red så länge men endå. Hon var ganska tittig dock inte nervös av nått slag. Det var ganska mycket pölar i paddocken och dom tyckte hon var lite farliga. Fnös lite åt dem i början och undvek dom så bra det gick så övade ganska mycket på att hon skulle gå genom dom. Gick helt utan problem tillslut så jag är nöjd! Travade och skrittade jämnt fördelat under ridpasset osm varade typ 15 minuter x)
 
Släppte ut dom i hagen och Soppan var bara såååååååååå sööööööööööööt! Hon kom fullt galopperande i hagen till dom och gnäggade för glatta livet, så kul att se att de gillar varandra.











Kom ihåg mig?