två olika soppor

¦ Stallet , Surprise
beskriver väll dagens pass ganska bra eller?
 
fick inte in vinnie igen så blev bara soppan igen. fixade henne och sen följde ester med ut och fotade på störa gräsängen. skulle rida lite annan stanns men det var för kulligt så fick rida på vanliga stället. den första delen (ca 20min) var hon mjuk som halvt uppvärmt smör. lyssnade jäättefint och behövde fingra ytterst lite och så höll hon en fin form ganska länge. ställde om jättefint osv. galoppen var lite väl kantig, fick inte henne riktigt rund och hade svårt att komma åt henne känndes det som. fick till nått bättre varv på volten och sen fick hon lite skrittpaus.
 
efter den skrittpausen blev hon den dåliga soppan. hon stretade emot som bara den, lite som om en skruv lossnat i hennes ärthjärna och sen bara dundrade hon på och sket i lilla mej på ryggen. hennes öron var på helspänn och hon tyckte buskaget var såååå läskigt. hon trodde verkligen vi hade kommit till amazonas och att det låg ett gäng krokodiler och bara väntade på att få mummsa i sig lite ponny. visade henne det typ hundra gånger och jag lovar er att det inte var nått där men soppan tyckte verkligen att det var nått där. sjukt jobbig för hon ville absolut inte slappna av. slutade med att jag red en bit bort men då började hon dra mycket till "utgången" så det blev osså jobbigt. sen hade hon svårt att få ut sin energi på rätt sätt. istället för att göra det jag bad om bulldozrade hon fram och när jag väl fick henne att stå still tyckte hon det var så hemskt så hon stegrade och det är ju absolut inte ok. flera gånger bara fattade jag galopp och lät henne springa av sig en ganska lång sträcka men varje gång vi kom tillbaka hade hon mer energi än innan galoppen. hon kunde gå något varv i en ok trav men sen bara nope och så skulle hon tjafsa emot mig. det roliga var att skritten var hon superfin i och kunde gå överallt i en fin form men när jag började trava trode hon vi rest till afrika och tyckte allt var läskigt igen. avlsutade när hon var fin och rund i skritten och kunde böja sig fint. känndes lixom inte lönt att trigga fram en spänd trav och dessutom så var hon redan ganska svettig.
 
hemma spolade jag av henne och sen fick hon komma ut i hagen. sarah kom för vi hade ju problem med att få in vinnie så hon hjälpte oss och när vi lyckats trycka in henne mot spirit och kunde komma från vars ett håll fick vi på grimman. sen blev vi körda hem av esters mamma och nu är jag hemmmaaaa.
nu ska jag fixa resten av bilderna från idag och så får ni dom senare!


Anonym    •  

Det värsta man kan göra är ju att ge upp när man inte får in hästen, nu vet hon ju precis vad hon ska göra för att slippa undan..

Svar: Vi fick ju hjälp sedan så vi fick in henne tillslut?
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?