höjde av att älska sin häst

¦ Stallet , Surprise
alltså höll typ på att spy av att min hosta var så förfärlig, ont i halsen så jag vill gråta och ska jag prata kraxar jag fram lite ord. och endå åkte jag till soppan.
 
kl 2 åkte jag och ester ut till stallet. red barbacka ute, eller ester red med sadel. först red vi typ 10 min i paddocken men bestämde oss tillsut för att rida ut. tog slingan där uppe först och soppan och jessie bildar alltid ett vi-ska-inte-gå-fram team.båda var typ nere i åker 250 gånger och tillsut så vågade de ta några steg framåt. reseten av den turen gick "bra" eller för mej, jessie verkade väldigt pigg och var ute i åkern med jämna mellanrum. sen red vi bort till  den andra slingan. de började fjanta igen och soppan hoppade till rejält in i jessie men tja, sen kunde hon gå fram. men vi fick byta så jessie gick först för hon går snabbare än soppan. tog en härlig och snabb galopp och sen ganska mycket trav. sen tog vi den rundan 3 gånger med ganska mycket galopp och trav innan vi skrittade hem. soppan var svättig men hade kämpat på bra hela vägen. kunde släppa henne i galoppen så hon tyckte nog det var lika underbart att få sträcka ut sig som jag tyckte det var att få flyga fram på mitt köttbulle.
 
spolade båda och så kletade jag på henne lite solhelosan och idomin på hennes skavsår som siter lite här och där. mockade hagen därefter och sen stack vi hem. lagon tills jag kom hem stod det rabarberpaj med vaniljsås framme! nu ska jag......... fortsätta kolla star trek hah











Kom ihåg mig?