hoppning 22 juni

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
soppan var jätteduktig idag!
 
clara höll i en liten lektion för oss och soppan var väldigt duktig. hon gjorde verkligen sitt bästa och lyssnade bra för min skänkel samt att hon förstod principen i allt vi gjorde. började travhoppa lite som gick helt ok och sen hoppade vi en liten serie med ett galoppsprång och sen ett stigsprång. fick länga avståndet så att jessie skulle kunna hoppa men soppan hoppade bättre på det än på ponny haha! hon hoppade fint, lite ojämt med frambenen men hon öppnade upp med baken lite tyckte clara. hoppade lite olika höjder och bredder men det högsta låg på ca 1m kanske lite över. Men hon var väldigt duktig trotts att hon både rev och vägrade lite.
 
sen så red jag vinnie och hon var superduktig hon med! longerade lite först och sen satt jag upp och det gick mycket bättre idag än igår! har dessutom börjat med att hon ska få slickepott varje gång hon gör nått duktig så hon fick typ slicka på den 10 gånger idag för hon var så duktig. både skrittad eoch travade "massa" och sen tog jag två små skutt över typ 20cm hihi. gik jättebra det med bara man inte tappade fokus och slutade hålla om. slutade fter ca 20min och så fick även hon komma ut i hagen!
tre bilder på soppan, ska redigera fler nu!











Kom ihåg mig?