man hinner mycket

¦ Stallet , Surprise
Åkte till stallet vid tre med Ester.
 
Tog in Soppan och Jessie och så gav vi oss ut barbacka till den längre gräs slingan. Jessie var lite fjantig och det smittade av sig på Soppan och när vi precis kommit några meter på slingan så skulle de båda börja backa och hålla på en massa. Slutade med att vi vände och tog andra hållet istället. Såg en lite räv också mitt framför oss hihi trode det var en hund först eller en förväxt kanin. Kom väll en bit med Jessie i täten men sen blev hon fjantig igen. Började hålla på som inna n och efter ca 5 minuters övertalning vågade Soppan gå först. Resten av turen hade vi täten och då var minsta lilla buske eller stubbe ett monster som gillade smaken av söta ponnysar enligt Soppan. 
 
Efter den turen som gick i mestadels skritt och lite trav dressyrade vi lite på ängen. Gjorde mycket åttor och ställde henne noga. Gick sådär, hon var lite nyfiken på andra hästar som stod i en hage liten bit bort. Kunde inte galoppera så mycket för hon halkade bara runt (lyckades inte brodda för gängtappen hade fått fnatt).
 
Sists ut blev paddocken. Drog fram ett litet hinder då Ester verkligen ville hoppa. Hon fick börja så filmade jag henne och sen bytte vi så hon filmade mig. Började med att försöka komma upp som vanligt när jag rider barbacka men mitt vanliga knep funkade inte så när jag tänkte klämma fast mig om magen slutade bara med att jag landade på baken haha... Själva hoppningen (som högst 60cm) gick väll sådär. Hon vägrade inget eller så, men lite lat i ena varver var hon. Men men, igår tog lite hårdare på henne. Sen skulle vi skritta av efter typ 5 språng var men jag skulle bara ta lite mer galopp på fyrkanten. På andra varvet i galopp så lutade jag mig lite fram för att mana på henne men då väjde hon lite åt sidan så jag halkade med och när jag försökte räta upp mig halkade jag över till andra sidan och trillade av i galoppen x) Men det gick bra och jag lyckades till och med landa på fötterna. Efter en skrittpaus hoppade vi typ 5 språng till på ström. Ester var osså när på att åka av när Jessie tog ett stort hopp hehe.
 
Fixade hästarna och satte på dem täcken och sen fick de komma ut i hagen. Mockade hagen så mycket vi han och sen stack vi till bussen. Nu är jag hemma och väntar på att maten ska bli klar. 
För ovanlighetens skull gjorde jag en gif från ett av sprången idag!











Kom ihåg mig?