Odrägliga ponnylort

¦ Surprise
Började dagen med att stanna hemma från skolan. Kollade TCD och TWD och sen kom Sharon hem och mådde dåligt.

Tog 3 bussen till stallet och klädde upp Såpan (halvgulligt smeknamn) med eskadronoutfiten. I ridhuset började jag skritta fram och sen jobba lite med volter i skritten. Hon kändes väldigt fin så hade stora förhoppningar för passet. Men så kom traven och hon gjorde exakt tvärtemot vad jag sa. Hon blev dessutom extremt pigg och tittig och jag fick inte ihop henne för fem öre. Blev så arg och därför travade jag henne i flera varv i båda varven bara för att trötta ut henne och sen blev det lite skrittpaus och sp både hon och jag kunde starta om passet. Det gick väl något bättre efter det men fick fortfarande inte riktigt ihop henne i traven. När hon gick någorlunda i traven så blev det galopp. En positiv sak var iaf att hon klarade 2 varv i galoppen i höger varv och jag behövde knappt driva. I vänster var det lite jobbigare då jag inye fick ut henne i hörnen. Sen övade vi galoppfattningar från skritt på medel linjen och ut på A eller C volten. I vänster varv fattade hon fel galopp 5 gånger innan det blev rätt och då bugade jag volt och varv. I höger varv gick det bra däremot. Sen kände jag mej nöjd och travade och skrittade av.
Knölponny












Kom ihåg mig?