Cruella de Vil

¦ Andra Hästar , Surprise
Skolan idag bestod ju mest av NP i matte och sen så tyckte väll killarna det var kul att skriva fåniga saker till Ester på kik var skojj, samt att ta hundra egobilder med samma pose.
 
Åkte med Ester till stallet och började med att beta Cruella och Soppan i 20min. Sen så rengjorde jag Soppans sår och så fick hon gå ut i hagen igen. Fixade lite skåp-platser och lindade ihop lindor och sen så skulle Ester rida Cruella.
 
Cruella är ju som hon är och även fast hon har tävlat mycket i hoppning var hon totallt pissrädd för en bom så hon var på andra sidan ridhuset inom en sekund när hon fick syn på en. Så ställde ut lite hinderstöd (dom var hon också rädd för..) och bommar lite i ridhuset så fick Ester kämpa på med att komma förbi/över dom. Efter ca 10 min kunde hon tillsut ta ett megahopp över en bom.. fjanthäst. Ester körde på lite med ten bom på långsidan och en på kortsidan och fokuset låg på att behålla en lugn trav och få henne att trava över bommarna (hon trodde det var rena rama hindret så hon hoppade över dom flera gånger om..) men tillslut kunde hon trippa över i trav. I denna hästen finns dessutom bara gas och ingen broms så om du får stopp på hästen och får henne att stå still i 3 sekunder, en guldstjärna till dej! Sen fick jag då rida lite för det såg så kul ut haha! Well, gjorde samma som Ester med la till många halter mellanåt och det tyckte hon var så jobbigt. Hon vände och vred på sig, huvet gick upp och ner hela tiden och så trippade hon på stället. När hon stog stilla i mer än 3 sekunder fick hon klapp och beröm och sen gick vi fram igen. Sen ville jag testa ett litet skutt på typ 20-30cm och ja, hästen hoppade som om det var 80cm istället. Själv tycker jag hon har en superhärlig hoppstil dock dyker hon ganska mycket. Ja, sen så drar hon ner huvet efter en bom/hinder och småstuddsar och sadeln som inte ligger helt bra på henne + dåligt spännd gjord gjorde att den åkte fram på manken och jag var såhääääääär nära på att tippa över med den hah, Sarah dog av skratt. Ja, sen skrittade vi av henne för hand innan vi stack till bussen!
Ni kan igga min sits för att hoppa i en dressyrsadel och en överhoppande ponny är inte sååå lätt...
 
Hunnit äta och onsdagar är dagen då jättemånga ep's av mina serier kommer ut så ska börja kolla några av dom nu!
 











Kom ihåg mig?