liten hoppning

¦ Stallet , Surprise
Åkte till stallet med Ester vid fyra. 
 
Bestämde mig för att hoppa lite med Soppan så hämtade in henne och så fixade Ester ridhuset. Hon var riktigt smutsig så det dammade en massa och tog sin lilla tid att borsta... Väl nere i ridhuset så värmde jag upp i skritt och trav och mycket travbommar som hon fixade jättebra. Började med lite travhoppning på ett kryss och ett rättupstående i båda varven och hon överhoppade bara lite på krysset någon gång. Sen så körde jga på lute på en oxer med olika höjder. Dock blev jag lite osäker som resulterade i vägringar. Hon kom fel några gånger och jag hängde inte med i sprången så när vi fick till ett bra hop på ca 1m så slutade vi. Travade av och sen skrittade jag av ute. I helhet vae hon lite seg hela ridpasset, tyvärr blir hon så på sommaren av värmen och att hon går ute dygnet runt...
Sen smörjde jag sadel och träns och gick ut och fotade lite i hagen samt gav hästarna morötter och äpple! Ester filmade när jag hoppade så tänkte fixa filmen snart =)











Kom ihåg mig?