ridit den jag gillar mest

¦ Stallet , Surprise
Fatta lyckan att få sitta upp på sin älskade ponny och rida ett riktigt dressyrpass??
 
Kom till stallet vid typ 5 kanske eller nått och så duggregnade det. Tog in Såpan och fixade henne. Såret såg fint ut och hon var varken svullen eller varm. Väl nere i ridhuset så plockade jag undan lite bommar osv och då brukar jag bara släppa henne. I vanliga fall går hon efter mig eller så står hon stilla och kollar i väggen men idag så var hon uppe i varv och travade fram och tillbaka till mej och dörren och gnäggade x) Sen när jag skulle sitta upp travade hon runt mej haha.. I själva ridningen var hon väll som sitt gamla jag. Hon var väldigt fin från början och ställde sig jättebra i både skritt och trav i "det ena varvet". Jobbade med att få ut baken  och att hon skulle vara böjlig som ett gummiband. "det andra varvet" vae hon något mer ovillig i men hjälpte henne få ut baken med dresyrspöt och tilsut kunde jag rida utan spöt och så gick hon ut i kanten endå! Tog en skrittpaus och sen snubblade hon till lite och jag blev helt nojjig om att hon skulle bli halt eller nått på sitt skadade ben haha så ville inte galoppera så mycket x) Men som jag trode var det ingen och hon var bra efteråt. I brist på att kunna vilket som är höger varv och vilket som är vänster varv så fick det bli "det ena/andra varvet" , Ester vet inte heller och jag har verkligen försökt lära mig men det sätter sig aldrig x)
Satte en liten mjuk paddgrej vid såert och lindade en bit så att smuts skulle undivas att komma in.
 
Ester hade samtidigt ridit Cruella och efteråt så släppte vi henne i ridhuset och hon galopperade och travade runt helt självmant i typ 10 min x) Nu är jag hemma och ska snart äta och sen kolla nån serier tror jag + blogga lite!


Adelina    •  

Den kännslan är obeskrivlig, kul att du fick uppleva den! <3

Svar: Eller hur :"D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?