jag lever på hoppet

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Hihi lite trixig rubrik, lixom lever jag på hoppet eller hoppet? Okej föråt min torra humor x)
 
Idag ver det hoppträning och jag hade Soppan! Det gick både bra och dåligt idag, hoppade en bana på typ 70-80 cm. Såhär såg banan ut (blåa=vattenmatta, röda= koner, så att ridhuset skulle bli lite mindre):
Började värma upp på volter och ganska mycket tempo. Soppan hade något svårt att hålla igång och jag att samla henne... Värmde upp genom att hoppa första kombination med 6 galoppsprång på olika höjder och båda varven. Soppan satte avstånden fint och med lite extra fart fick vi till 6 galoppsprång mellan. De andra skulle därefter göra 5 galoppsprång men det skulle bli för stort för Soppan så fick hålla mig till 6 galoppsprång. Sen hoppade vi hela banan förutom sista linjen. Hon hoppade vattenmattan bra i början utan konstigeter men sen började hon tycka den var läskig och stannade några gånger. Rev tredje hindret i banan pga att jag la henne fel så hon hoppade av för tidigt. På första oxer fick vi till ETT HELT UNDERBART språng en gång! Alltså vilken kännsla, hon hoppade typ 30-40cm högre över, ordentligt under med frambene, rätt avsprångspunkt osv. Kännde lixom som att flyga och alla i gruppen bara "woooow". Sen blev det lite vägringar på sista linjens första och sista hinder rent pga att hon var väldigt trött. Även att det skulle vara ett galoppsprång mellan räcket och oxern på sista linjen men där klämmde Soppan in två. Men trotts lite vägrinar och rivningar känndes det bra för hon hoppade endå med flyt och satte nästan alla avstånd helt perfekt! Tränaren tyckte hon hade hoppat jättefint idag och tyckte vi båda kämpat på bra!











Kom ihåg mig?