serie

¦ Andra Hästar , Stallet , Vardag
Idag hoppade vi serie på hoppträningen och jag red Joe. Han var väääldigt fin och mjuk i dressyren och framridningen men så fort han fick syn på bommar/hinder fick han spader. Började trava över tre förhöjda bommar på voltspår och det vart ju väääldigt klurigt tyckte han. Efter ca dubbelt så många försök som de andra så gick det.
 
Sen började vi hoppade en kombination med 5-6 galoppsprång mellan. För min del vart dock inte fouset på antalet galoppsprång utan bara att han skulle över. Han stack x antal gånger först och blokeade till andra hindret men efter flera försök med travhopp + volt mellan så tog vi oss igenom i maklig takt. I andra varvet hade han nog inte riktigt registrera först för han kom verkligen lugnt och fint men ju mer vi hoppade desto mer upphetsad blev han. Idag vågade jag iaf ta i han mer och kände mig mycket säkrare. Sen var det då seriens tur. Enligt Ansi var det bara "ta dej över, under eller mitt emmelan bara". Man kom in i trav, studds till ett plank, ett galoppsprång räcke, två galoppsprång oxer, ett galoppsprång och räcke ut. Glatt nog kom vi över redan första gången (lite misstänksam på de två bommarna i början eftersom krysset låg nere) men annars bröt han inte ut. Efter att hon laggt upp några hinder lite fick jag komma igen men denna gångenr rusade han iväg studdsen blev på tok förliten och han känguruhoppade ut och landade brevid räcket... En gång till gjorde jag det och sen gav vi oss! När vi sedan sammlades efter ridpasset ska man alltid säga en bra sak vi gjort, en bra sak hästen gjort och en sak vi vil öva mer på och då sa jag att jag tyckte han var duktig som endå klarade serien så pass bra som han gjort och Ansi sa då att hon först inte visste om vi skulle testa den med han eftersom hon inte heller trodde han skulle klara den. Så trotts lite utbrott är jag endå ganska nöjd med han!


ɑ n n i k ɑ    •  

Fin häst!










Kom ihåg mig?