Dagens ridpass

¦ Stallet , Surprise
Clara ville ha ett utförligt inlägg om hur dagens pass gick, hon var ju med och tittade på och hjälpte till en del samt att hon också hoppade upp och red lite.
 
Soppan kändes enligt mig dålig. Hon är ryckig, spänd och svårsvängd. Lyssnar inte på mina tygel tag eller skänkelhjälper så jag blev frustrerad och spännde mig själv och hon blev bara stretigare och starkare längre in i passet.. Ska höja bettet och höra fler hål i snokremmen så att allt sitter på plats tills nästa pass. 
 
Clara hjälpte mig på små volter med svängarna och eftergiften, hon lossnade lite men var fortfarande stel. Sedan testade vi ryggningar och de gick bra efter ett tag. Även här var eftergiften viktig. Slutet av passet redd jag på längre tygel och lite bredare händer som Clara visat och då sökte hon sig mer neråt och höjde ryggen så slutade när det känndes bra. 
 
Villju hemskt gärna köpa ett PS träns till henne, för hon SKULLE må bra av det. Även ett D-ringsbett eller ett fullcheck för att se om hon blir lite stabilare i svängarna.. 
 
Så utförligt blir det idag haha, hoppas Clara är nöjd nu. Ska alldels strax fixa ett till inlägg med vad jag helst av allt hade velat ha för tillfället. Och jo! Vi har ju köpt sadel också. Claras gamla. Den låg skitbra på Soppan och hon bytar ju inriktnig nu så hon behöve få den såld. Den var använd drygt en månad, inköppt nu under sommaren. Ni skulle sett vilka problem vi hade med alla pappper runt omkring dem haha. Rena helvetet men tillslut så!
 











Kom ihåg mig?