en styck nybadad ponny

¦ Andra Hästar , Surprise , Vardag
Kom till stallet idag och började rida Joe.
 
Han fick sig ett dressyrpass i ridhuset och det gick väll helt ok. Han var lite seg och jag fick hålla igång han jättemycket med rösten och sitsen. Men förutom det jobbade han på bra med kortare tygel. Red i ca 50 minuter och skrittade av ganska länge sen fick han komma ut i hagen igen. 
 
Medans jag släppte ut han tog jag in Soppan. Jag och Maria hade bestämt oss för att rida tillsammans i ridhuset dock blev jag klar med Soppan tidigare än henne så fick vänta en stund haha... Jaja, väl i ridhuset skrittade vi fram länge och sen började jag trava fram på lång tygel. Hon var mer intreserad av omgivningen så hon ville inte riktigt sappna av tyvärr.. Jobbade henne lite på kort tygel och ganska mycket tempo och galopparbete. Hon var något stel i båda varven men det blev betydlig bättre mot slutet. Red väll i ca 50 minuter här med och skrittade av ordentligt.
 
Sen bestämde jag mig för att bada Soppan. Sagt och gjort, lilla skitgrisen blev ren och fin efter en stund. Maria hjälpte mig även där, för hon tyckte det var lite läskigt i stora där hon inte kunde se nån annan häst så hon höll på att vända sig hela tiden och gnägga.. (och det va stopp i avloppet i nya..) Men det kom någon tvåa och pussade på henne och sa att hon var så gullig och liten (på tal om det, Maria tycker verkligen Soppan ser ut som en shettis haha). Friserade hennes stubb lite med och sen fick hon mysa i sin pyjamas (aka fleecetäcke) i boxen. Strax därpå kom de andra hästarna in och fodrades, sen stack jag hem.
Hemma var vår lillasyster här så kollade på tingeling. De stack nyss hem så det är därför jag bloggar lite senare idag!











Kom ihåg mig?