2015 in music

¦ Musik , Sharon , Vardag
 
Så det här var tydligen den första låten för året. Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men att det var Kygo trodde jag inte.. Lyssnar mest remixer på YT.. 
 
 
Känns lite.. men som sagt lyssnar lika mycket på YouTube. Kom över tusen timmar i alla fall, musik spelas det konstant i vilket fall som hah. 1352 låtar var inte heller dåligt... har ju en vana att repeata en låt minst 150 gånger så det var faktiskt liiiite förvånande.
 
 
Four. Förvånar mig inte alls faktiskt, inte om jag tänker tillbaka i alla fall. Streamade albumet hela våren för att kunna texterna till varenda jäkla låt innan konserten. Shit - det spelades bara One direction i fyra månader konstant typ.
 
 
Som jag sa innan så spelar jag om låtar tills öronen blöder. Det hände med de två första mest spelade, ILYSB & Hunger. Var helt enkelt bara i någon period då jag sprängde mina högtalare med de två.. Year 3000 blev poppis efter konserten i sommras. Tog dock ett tag innan man kunde lyssna på den utan att bara tänka på hela evenemanget.. Gosh. 
 
 
Ganska självklart. One Direction eftersom konserten och eftersom de släppte nytt album nu, plus att vi är ju Directioners sååå 1D spelas det lite när som. Fall Out Boy för att deras American Beauty/American Psycho är bra och Zara blev det mycket av efter MF. The Maine är inte sååå vanliga på våra listor men de släppte också ett bra album, American Candy.
 
 
 Okej så man ser ju ganska tydligt att efter Zayns avgång så skjöt killarnas streams upp, upp, upp. 999 streams under våren, 459 under sommaren och 241 under hösten, för vår del. Wow. Visste ni att One Directions låtar gick upp med 330% efter att Zayn stack? It's called heartbreak. I UK gick det upp med hela 1900%?! Hur sjukt är inte det egentligen?
 
Jahop. Det var detta årets musik då. Nästa år tror jag det blir mycket Halsey, men det är svårt att säga nu. Undrar hur 1D kommer ligga till nästa år på våra listor, de släpper ju inget nytt och man kommer bara bli ledsen av att lyssna på deras låtar när dem har paus.. äsch vi får la se!











Kom ihåg mig?