Nakenfis

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Efter skolan åkte jag till stallet (egentligen Sharon som skulle åkt men hon ville inte börja klippa Soppan så bytade) och klippte Soppan.

Emma hade tagit in henne och borstat så var bara att koppla i kontakten och börja un-fluffa! Maskinen strulade lite i början men det var bara skäret så bytade det till ett annat och så gick det. Han klippa nästan hela Soppan (det som ska klippas) och har bara några svåra ställen kvar där det behövs assistans men Emma som hjälpte mej med några svåra ställen i början var tvungen att åka hem. Hon blev endå så otålig mot slutet och ville inte stå still så var lika bra det. Släppte henne lite fritt i ridhuset medans jag städade där uppe ifall hon ville springa lite. Borstade henne noga och behandlade hennes svamp som jag upptäckt nu när pälsen var väck. Ett lite tjockare täcke på och sen kallade boxen. 

Är på bussen nu och hemma snart, då blir det SPN tror jag!
Halva ponny där på marken ja.











Kom ihåg mig?