dyrast på soppan

¦ Gaby , Åsikter
Tänkte skirva för och nackdelar med Soppan 3 dyraste utrustningar!
 
1. Santa Cruz (billigare variant av Celine)
Soppans sadel är en sådan. Svart, 17' (fast mer som 16,5') är en hoppsadel. Mycket skön och ger bra stöd i så som hoppning och dressyr. Kostar 7000 i nypris tror jag. Har inte hittat nått dåligt med den är haha! En stropp på ena sidan har dock gått sönder men ja haha. Passar många hästar och rider med den på fler hästar än Soppan. Den är permanentstoppad och vid. Tummen upp för denna sadeln!
 
2. Ogilvy padd
Soppans padd. Half pad är denna som är gjord för hoppsadlar. Den är gjord av memory foam och förmar sig efter var sadeln trycker. Använder alltid den och sadeln sitter om ännu bättre med padden. Lättar fint och så vart nu sadeln trycker åt. Kostar en del men värt sitt pris. 
 
3. PS of Sweden träns High Jump
Vårt kära träns som jag inte längre klara mig utan. Helt klart det bästa vi äger till Soppan. Mjukt läder, fina detaljer, snabbknäppe, vaggor, unik form och click-it pannband. Har verkligen gjort unerverk hos Soppan. Det breda nackstycket fördelar trycket och nu slipper hon spänningarna i nacken. Hon har blivit grymt fin på tränset och ja, ger det en puss varje gång jag är i stallet typ. Ena tygeln har dock gått sönder redan men eftersom den andra är hel och fin tror vi det är nått slarvfel. Kan tyckas kosta mycket men hade köpt det tusen gånger om efter hur Soppan blivit med det.
 
Kapitel två hehe.
Sadlar och träns jag önskar mig.
1. Bates InnoVa Cair dressyrsadel
2. PS of Sweden Flying Change (svart och lackad nogrimma)


Sofie    •  

Jag har också santa cruz sadeln, så jäkla skön!

Svar: supersköna är dom! :p
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?