remember when people choked on cinnamon to entertain the internet

¦ Andra Hästar , Surprise , Vardag
Hallojsan alla mina fina vänner! Tänkte säga att detta inlägget kommer upp betydligt mycket senare än planerat men jag har faktist varit social med min mamma i typ två timmar! Drack lite te och snackade så det var ändå mysigt!
 
I alla fall så ska jag säga att jag vet om att jag inte bloggade igår men efter att ha gått upp klockan sex och sedan kommit hem klockan sju så är det otroligt jobbit att blogga när man måste kolla serier och gå och lägga sig tidigt.. Men idag är det ju fredag så kan var uppe hur länge som hälst och blogga!
 
Igår var det en normal dag på praktiken, red dock en ny ponny. Han heter Bay Lass och är en irländsk import. En mycket trevlig och ärlig häst som jobbade på väldigt fint i alla gångarter. Tyvärr var han väldigt lat men efter att jag tagit ett dressyrspö så gick det väldigt mycket bättre!
 
Efter det bar det av till stallet då Soppan skulle skos. Åkte dit med Emma och snackade och hon hade med sig sånt asgott bröd Elin och deras mamma bakat och två clementinder till mig då jag och Gabbi varit väldigt duktiga och glömt våra nudlar hemma. I alla fall så fick Soppan skor, dock var hovis sen nån timme för att hans mobil gått sönder och ja - det blev en massa klydd med det, men hon fick nya fina skor och vi snacakde ett tag och det gick ändå så pass fort att Emma och jag kunde ta sju bussen hem igen!
 
Kollade SPN och åt pannkakor samt att jag och Clara bombade varandra med asfula snaps och massa random storys, + att jag var på skratt humör och skrattade åt allt igår så det var en toppendag!
 
Idag. Vanlig dag på praktiken och äntligen är denna veckan över. Eller ja skolveckan i alla fall (helgen får gärana fortsätta länge), gillar ju inte praktik så mycket att jag vill ha den i block så har längtat tills idag, och det är ju fredag av det är mitt andra favorit ord på f, haha. 
 
Red ytterligare en ny ponny idag, Kadiki heter han. En vääldigt stark herre som inte gör nåt gratis. Jobbade han och han släppte jättefint och jättefort i både skritten och traven, dock kom ju problemet i galoppen där han dels inte ville ställa sig eller jobba. Sen fattade han ju fel galopp också så det var ju en liten nackdel för oss också. Men men, vi jobbade på och efter att han släppt i vänster galopp avrundade vi passet.
 
Kom hem runt fyra, precis som mamma så ja, diskade och packade upp mat och sen har vi bara snackat! Snart kommer Gabbi hem och då ska vi kolla SPN men fram tills dess ska jag göra ytterligare ett inlägg. Och bara för att tillägga, JISSES vad långt detta inlägget blev!
 
 


Aina Strand    •  

Fin bild :)










Kom ihåg mig?