men oj oj oj

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Ja, säger förlåt för att jag bloggat riktigt extremt dåligt...
 
Första jobbveckan är avklarad och jag trivs super. Jobbar från 8-14.30 + stallet på det blir ju en del att göra så bloggen får lida. Sen är jag extremt lat av mig för bloggar jag inte en dag tänker jag "äsch bloggade inte igår kan lika bra skita i det idag..." och så håller jag på så tills jag samlat på mej en vecka typ. Men egentligen vill jag blogga men vill inte skriva typ bara en mening för de är ju inte lönt men mitt liv är inte så intressant alls så blir lixom inte av... Får ta tag i mig själv, skriva utvecklade inlägg om ridpassen typ...
 
Igår så longerade jag iaf Soppan. På med hela köret och lånade E2's snodd. Skrittade korta rundan först uppsuttet som framskrittning och sen vidare till paddocken. Spände in henne och gick ju bra i skritten, lång och låg form. Men när jag bad henne att trava sa det stopp. Hon började kasta sig utåt så spände upp snodden en bra bit för att se om den va "för inspänd". Icke sa nicke, hon skulle inte trava på en volt och började hålla på som vanligt. Spände ut henne allt som det gick men inte heller det va bra nog. Då hade hon ju bara fått en fix ide så jagade på henne i en minivolt men även där började hon kasta sig utåt. Redan nu hade kah kämpat med henne i 10 min och jag hade nog av hennes betende så nöjde mig i det varvet när hon skrittade på en volt utan utfall. Bytade var och som om inget hänt skrittade hon flera varv på volten.
Jaha, testade att trava och visst gick det. Spände in henne lite efter något varv och väntade mig att hon skulle säga emot men nej, hon travade fint på. Spände in henne ytterligare och även det funkade fint. Lite galopp fick vi oss men där kom utfallen (det är i galoppen det brukar börja..) så bara ut med henne i trav igen för att inte tjabba med henne. Skrittade av och sen fixade jag henne. Var ju dessutom första gången att longeras med snodd, innan har de ju varit pessoaselen som funkat bra. Ska köpa nån annan typ av inspänning som regleras enligt henne för är så jobbigt att ta in dom hela tiden...
 
Såg att hon dragit på sig något småsår på bakbenet på insidan men de hade redan fått en skorpa över så tvättade bara lite och satte på idomin. Inget halt osv + att hon verkar ha haft det där någon dag så gör inget större av det. På med flughuvan, spola av och ut i hagen!
Denna hjälptygeln tänker jag mig (chambon)!











Kom ihåg mig?