longera

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Okej så efter att jag bloggat så blev jag som vanligt megatrött igen så gick och la mig... Tanken var att ta 3 bussen till stallet men när larmet gick sket jag i det haha + att sen kom mamma hem så pratade de överhögt så kunde inte somna igen...
 
Var lagom arg för 1) fick inte sova mer 2) min mobil hade fuckat ur så kunde inte göra något med den och 3) såg ut att börja regna OCH JAG ÄR SÅ HIMLA LESS PÅ REGN. Åkte till Telenor eller den operatör vi har på davidshall typ men där fick de såklart igång den precis när han skulle ta den till reparetion så startade den hah jaja. Var redan halv arg för sömnen och att det typ skulle börja regna och jag skulle till stallet så stannade till på Sci Fi bokhandel och kollade mig blind på böcker, dvd:er och samlarfigurer... Från den bokhandeln går man alltid hem med 50/50 känslor för kan aldrig köpa nått där men blir hemskt glad av att se allt där för allt är typ underbart... Aja hem och sen vidare till stallet.
 
Longerade Sup och det gick bra och hon var ren. Men sen när det gått finfint i typ 15 min så började hon med sina klassiska utfall nr jag skulle fatt galopp. Åh hade dock inte ork till att bli arg på henne så tog bara ut henne på volten typ 100 gånger och sen när hon travade fint i båda varven gav jag mig. Gick med henne en bit på grusvägen löst sen. Mockade hagen och sen hade vi tid sp höll E2 sällskap att mocka deras hagen sen stack vi hem!
Både jag och Sharon har bestämt oss för att investera i en longergjord under FHS (de brukar ha sånna fina där) och någon inspänning och longera henne regelbund så hon får gå rätt men utan belastning på ryggen.











Kom ihåg mig?